Voor later (Adriaan Roland Holst)

‘k Geef nu aan jou mijn vreugd, mijn leed en
mijn schemergouden dromenschat,
opdat je later nog zal weten
hoe ik je eens heb liefgehad.
Later, als al dit schoon voorbij is,
want tijd neemt liefde, vreugde, smart-
als elk van ons weer droef en blij is
dicht aan een nieuwgevonden hart,
dan zal ineens alles vervagen
bij ’t zien van dit vergeten blad;
je zal weer dromen van de dagen
toen we in elkanders ogen zagen,
toen ik je zo heb liefgehad.

Dit bericht werd geplaatst in Adriaan Roland Holst en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

