De bocht (Lieven Deflandre)

Ik kijk niet langer meer om naar mezelf
het in bochten fietsen
steeds automatischer cirkels draaien
rond mijn eigen as
tollen
en stof vergaren
voor het stollend nageslacht
de schrale gehaktdagen voorbij
het dof gestommel in de lege glazen
op weg naar nergenshuizen
een kaartje kopen
richting maan
en dan de laatste trein
dat hij vandaag op tijd
te laat mag komen

Ik let niet langer op mezelf
laat het gezucht maar lopen
een bocht is altijd een buiging maken

(Lieven heeft er afgelopen weekend voor gekozen dit leven achter zich te laten…)

Dit bericht werd geplaatst in Lieven Deflandre en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op De bocht (Lieven Deflandre)

  1. Ik kende hem niet persoonlijk, hij was ‘maar’ een virtuele ‘facebookvriend’ – maar hij was van al mijn virtuele kennissen een van de meest indrukwekkende. Hij maakte op zijn manier van facebook iets zeer menselijks en daarvoor ben ik hem toch dankbaar. Ik reageerde een paar keer op zijn berichten, en hij op de mijne. Dus hadden we zoiets als: ‘contact’. En daarom durf ik te zeggen: Lieven, rust in vrede. Zijn ‘echte’ vrienden en nabestaanden wens ik sterkte.

  2. Ingrid zegt:

    Dank voor uw reactie, Pascal. Het overlijden van Lieven heeft me heel diep geraakt, alhoewel ik hem ook maar heel zijdelings ‘kende’. Het gegeven dat zijn dood aangekondigd was, maakt de kroniek ervan daarom nog niet gemakkelijker om te begrijpen. Ik sluit mij aan bij jouw wensen aan zijn vrienden en nabestaanden.

Geef een reactie

