Appels (Ivo van Strijtem)

mooi zijn:
daarin is ze heel sterk.
morgen, denkt ze,
blijf ik net als nu.
dat lukt haar steeds
en zo houdt zij het vol.
een lente zonder
overmatig regenen;
en dan maar openbloeien.
(appels, schat ik.)

sterk zijn:
daarin is ze heel mooi.
hoe ze de deuken in haar
jeugd herstelt en dat vertelt,
rustig, niet te luid.
twintig vingers op haar huid
waarmee ze zegt:
‘ik laat jou van mij houden,
zo doe je dat.
ik toon je ’t snel,
dan zien we wel.’
en zo houdt zij dat vol.
met af en toe eens blozen.
(appels, dus.)

(bron: Château La Passionata/Lannoo)

Dit bericht werd geplaatst in Ivo van Strijtem en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

