Bezichtiging (Joke van Leeuwen)

Komt u maar binnen. Hier
is dus de hal. Hier hangen
alle jassen. Voor als het
winter is, voor als ze passen.

Hier is de kamer met de bank
waarop ik laat en moe
Afghanistan nog zie op de tv
of iemand die een eind weg

praat met aandachtsgeil op camera
gericht gezicht. De deuren. Mooi
bedacht toch, deuren, zo eenvoudig
gaan die open en weer dicht en open en

Maar goed. Hier slaap ik als ik slaap,
het bed zo net of niemand hier, of niets,
en hier een bad, een geiser, een wc.
De buren hoor je af en toe een beetje.

Mijn roerend goed gaat mee, verweesde
woorden veeg ik weg. Sleept u maar aan
wat u al heeft en meet het mogelijke op
tussen de muren.

(bron: Wuif de mussen uit/Querido)

Dit bericht werd geplaatst in Joke van Leeuwen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

