Nacht in juli (J.B. Charles)

De sterren aan de hemel geven toe
dat ik vannacht de juiste stappen doe,
ik heb het bed, de kamer en het huis verlaten
en spoed mij opgeruimd door ingeslapen straten
ik laat mijn dagdroom die het niet kan laten
nog na te blijven gonzen laat ik praten,
ik hak de straatweg in de pas, ik ben niet moe
ik ga naar gras en water, naar niets en niemand toe.

(Bron: De groene zee is mijn vriendin, Gedichten 1944-1982/De Bezige Bij)

Dit bericht werd geplaatst in J.B. Charles, W.H. Nagel en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

