Soms (Hans Warren)

Soms als ik ’s nachts een aanwaaiend geluid hoor
dat me verschrikt, denk ik opeens:
er waren nachten dat ik werkelijk verwachtte
dat je kon komen, dat ik het licht aanliet,
de deur van slot, iets lekkers op de tafel.
Langzaam is dat gesleten. Voetstappen tegen vier
uur ’s morgens deden niet meer hopen,
de deur ging weer op ’t nachtslot, en de post,
wat bracht de post. En zo hernam het leven
zijn rechten zonder jou. Het lijkt van geen belang
dit te vertellen: ieder kent het.
Maar soms, ’s nachts, bij een zuidelijk geluid
valt er een gat in de tijd en daar het dan
opeens zou kunnen zijn dat jij verscheen
moet dit moment worden bezworen.

(Bron: Tijd/Bert Bakker)

Dit bericht werd geplaatst in Hans Warren en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Soms (Hans Warren)

  1. Ik heb op Bitterkoekjes al heel wat mooie gedichten mogen bewonderen, maar dit is werkelijk prachtig…. Zo diep menselijk en droevig tegelijk. leuk dat je het met mij gedeeld hebt…

    Date: Wed, 26 Sep 2012 06:46:27 +0000 To: alexernst@hotmail.com

Geef een reactie

