Sensation (Arthur Rimbaud)

Par les soirs bleus d’été, j’irai les sentiers,
Picoté par les blés, fouler l’herbe menue:
Rêveur, j’en sentirai la fraîcheur à mes pieds.
Je laisserai le vent baigner ma tête nue.

Je ne parlerai pas, je ne penserai rien:
Mais l’amour infini me montera dans l’âme,
Et j’irai lion, bien lion comme un bohémien,
Par la Nature, – heureux comme avec une femme

Vertaling door Paul Claes:

Gevoel

Ik zal op pad gaan in het zomers avondblauw,
Geprikt door korenaren over dun gras lopen:
Verdroomd zal ik mijn voeten drenken in de dauw
En ik zal door de wind mijn haren laten dopen.

Elk woord, elke gedachte zal me dan vergaan:
Maar weidse liefde zal zich in mijn ziel verbreiden
En als een vagebond zal ik ver, heel ver gaan
Door de Natuur ­ verblijd alsof een vrouw me leidde.

(Bron: Gedichten/Polak & Van Gennep)

Dit bericht werd geplaatst in Arthur Rimbaud en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

