Herfst (Hannie Rouweler)

Alweer herfst. De zoveelste al is geen herfst
gelijk de ander. Elk najaar gebeurt iets anders
en waar ik eerst oog voor had ben ik dat verloren
nu ik alleen maar gele bladeren aan de bomen zie

waardoor ik denk: de jaren verkleuren. De zomer
is voorbij en de dagen worden steeds korter naar
de eerste winterse sneeuwbui. Maar de storm is nog
niet in mij opgestoken. Dat heb ik in het voorjaar gehad

terwijl de bloemen niet ophielden met hardop bloeien op een
opschepperige manier waardoor ik elk vertrouwen kwijt raakte.
Laat de zon maar stil schijnen op bevroren wateren en de kou
zich verbergen in een dikke jas, die steeds meer huid is geworden.

(Bron: Een reis langs rood en wit/Demer Uitgeverij)

Dit bericht werd geplaatst in Hannie Rouweler en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

