De zee, mijn lief (Thierry Deleu)

Mystiek de liefde die ik voor jou
voel wanneer ik bij ochtendgloren
mijn ogen opendoe de zee zich
aandient als ontbijt meeuwen krijsen

mijn favoriete ochtendlied
tussen zonsopgang en zonsondergang
probeert zij mij te verrassen met
haar liefdesspel dans van beweging

en positionering ik lijk verstroomd
de glimlach van de eerste golf herhaalt
zich duizendmaal repetitio
mater studiorum glinstering

van zoveel oogopslagen mijn woorden
luisteren naar de echo die in
haar verste hoeken openknalt.
Zee, lief heb ik jouw lenig lijf!

Dit bericht werd geplaatst in Thierry Deleu en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

