gezel (David Troch)

Winnaar Herman de Coninck Publieksprijs

uit het niets kwam u op me af, boog u zich
naar mij toe: ik wil u wel gezelschap houden.
u gaf niet meer details. u zei niet: even. u zei

niet: een leven lang. u zei niets over een hand
vasthouden, u zweeg over mij verblinden
met uw lijf. ik had nooit in uw ogen mogen

zinken, mijn hoofd had ik moeten afwenden
zodat u het niet gek had weten maken. u
zou goed gezelschap zijn. en ik geloofde dat.

Troch_Gezel_tcm7-168855

(Bron: buiten westen/Poëziecentrum VZW)

Dit bericht werd geplaatst in David Troch en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op gezel (David Troch)

  1. Pingback: David Troch is de nieuwe Gentse stadsdichter 2014-2016 | Blog Bibliotheek Gent

Geef een reactie

