Klad (Johan Ghysels)

Het zwartboek dat je grijs las en dat waaraan
je letter per letter, woord per woord genas.
De vlugschriften op straat en die achter glas.
De witregels die blijven en die vergaan.

Jij. Je hebt mij gelezen en vaak verstaan.
Je hebt mijn schoonschrift gestolen uit mijn tas,
taal die ik op me droeg gejat uit mijn jas.
Ik zou je woorden in de wind moeten slaan.

Vergeet wat hier stond. Het klad dat je net las
was niet voor jou bestemd. Mijn verhaal verjaart
pas als ik afgeschreven lig onder gras.

Beschouw mij als dood archief. Klasseer mij maar
tussen het stof van gisteren en de as
van straks. Raadpleeg mij maar over honderd jaar.

(Bron: Ik zoek een mooi woord voor jou/Lannoo)

Dit bericht werd geplaatst in Johan Ghysels en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

