Nachtrust (Menno Wigman)

Avond. Twee tuinen verder woedt het voorjaar
    en sluipen kapers door het donker.
Ergens vechten nagels om een vacht. Gekrijs
    om kruimels liefde. Stukgebeten oren.
De krolse oorlog van een voorjaarsnacht.

Bijna vergeten hoe ik met dezelfde woede
    door het donker joeg, hoe jij nog valser
dan een kat je nagels in drie harten sloeg.
    Wat is het lang geleden en wat blijf je mooi.

Ik heb de dagen één voor één geteld
    en met de beste woorden die ik heb:
ik hou van je. In jou vind ik een bed.

En het is lente en we delen hier
    dezelfde nacht met alles wat dat zegt.

(Bron: Zwart als kaviaar/Bert Bakker)

Dit bericht werd geplaatst in Menno Wigman en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

