Lauden (Alexis de Roode)

Ochtendlicht.
De maan heeft de zon uitgespuugd
en alles is nieuw gemaakt in de mist.
Ik heb wel zin om de wei te likken, zo fris.

Ik ben er. De wereld is er.
Dat is verdomd mooi en wie kunnen we
daarvoor danken ik zeg
God doe maar God laat ik God danken.

Ja. Er moet ja worden gezegd
want levend of van licht geschapen
de myriaden
zijn opnieuw geboren in de dag.
De zon is een ronde vogel
en ik zing het lied van bladknoppen.

Luiken gaan open
met het breekbaarste groen door de kiertjes
en je lippen gaan open roze
en mompelen (onverstaanbaar nog)
iets liefs / en pasgeboren.

(Bron: Gratis tijd voor iedereen/Podium)

Dit bericht werd geplaatst in Alexis de Roode en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

