Duizend – en één jaar (Marco Termes)

en als ik je liefheb
innig, zacht
probeer dan,
voorbij lust
te voelen dat
het niet slechts
je lijf is dat zo
kwetsbaar als het
dunste porselein
of je huid van het
fijnste satijn in
mijn vingers rust

sterfelijk als
wij zijn zal dat
verdwijnen in de
nabije tijd die nu
eenmaal altijd
kleeft aan onze
vergankelijkheid.

ik streel je gedachten.
ik kus je ziel in wezen
je gehele wezen

een streling voorbij
wat nu zo tastbaar
mij voor handen ligt.

een gebaar dat zegt:
morgen houd ik ook
van jou, van jou, jou
en nog eens duizend –
en één jaar.

(Bron: Vergezicht naar binnen/Stichting Kunstcircus Zandvoort)

Dit bericht werd geplaatst in Marco Termes en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Duizend – en één jaar (Marco Termes)

  1. John zegt:

    En: “…… Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in Jou en mij …..” Boudewijn de Groot

Geef een reactie

