Daar waar je bent… (Jef Last)

I

Daar waar je bent is het geluk
altijd, altijd, in ’t oogenblik
nooit zijn de bergen blauwer dan vandaag
nooit is het water frisscher dan vandaag
nooit komt een mond zoo tot een kus je tegen
als nu
in ’t oogenblik
daar waar je bent is het geluk
vandaag.

Daar waar je bent geuren de bloemen
daar waar je bent straalt op het veld de zon
de krekels sjirpen en de bijen zoemen
en de laurier beantwoordt zacht de bron
dit oogenblik kus ik je bruine lichaam
dit oogenblik heb ik je oogen lief
dit oogenblik zie ik je witte tanden
dit oogenblik heeft mij de wereld lief.

Daar waar ik ben is het geluk
altijd, altijd, in ’t oogenblik
nooit zijn gedachten mooier dan de menschen
nooit is de toekomst mooier dan vandaag
nooit komt een hand weer in de mijne wegen
als nu
in ’t oogenblik
daar waar ik ben is het geluk
vandaag.

(Bron: De bevrijde Eros/Brusse)

Dit bericht werd geplaatst in Jef Last en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Daar waar je bent… (Jef Last)

  1. John zegt:

    VANDAAG geluk liefde bliss

Geef een reactie

