Hestia (Hein Walter)

Zoek de stilte in mij op.
Luister door mijn dichte ogen

naar uw eerste stem.
Laat mij niet een vreemde zijn.

Ik zal niet spreken, nooit
een oordeel vellen over uw geweten.

Ik zal zwijgen over kwaad
of goed bedoelde fouten.

Misschien zult u hier leren
om te zijn. Ik ben Hestia, godin,

de oudste die de vonk ontving.
Ik ben de haard die eeuwig brandt,

het huis waaruit geen mens
zal worden weggestuurd,

ik ben de geest die in ons is –
wees geen vreemde voor uzelf.

(Bron: Dialogen/Zijderups)

Dit bericht werd geplaatst in Hein Walter en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Hestia (Hein Walter)

  1. Ik vind dit een geweldig mooi gedicht en zo waar, liefs voor allen van mij!

Geef een reactie

