Bibliotheek (Alfred van Haskerland)

je was me dagenlang al opgevallen
de aandacht die je gaf aan wat je las
de zomer die rondom je geurde
de stilte waarin je opgenomen was

in lome uren tussen oude ruggen
zocht ik naar de intro van een zin
misschien wist je wel een plaats of titel
of kende je de boeken evenmin

jou heb ik vragen aangesproken
je hand wees traag naar wat ik vroeg
je blik verstrooid tot vluchtig oordeel
langs strakke jeans die ik graag droeg

druk pratend ben ik je gaan boeien
gesponnen in het web van zinnen
ogen die de mijne aarzelend zochten
tot ze spiegelden wat ik wou winnen

(Bron: Meander, augustus 1999)

Dit bericht werd geplaatst in Alfred van Haskerland en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Bibliotheek (Alfred van Haskerland)

  1. John zegt:

    en ik de prachtvolle grootsheid herkende in ons beide

Geef een reactie

