Nacht (Alexander Poesjkin)

Mijn stem klinkt op, voor jou, vol streling, vol verlangen,
In het late zwijgen van de donkere nacht gevangen.
Nabij mijn rustbank spreidt een droeve kaars wat licht;
Van jou, geheel van jou vervuld, vloeit mijn gedicht,
Rivier van liefde, in zachte kabbelende stromen.
Jouw ogen glinsteren in het halfduister vóór me,
Stil lachen zij tot mij, en klanken drink ik in:
Mijn teder lief, ik ben van jou… die ik bemin…

(Bron: De nachtegaal en de roos, vertaling Frans-Joseph Van Agt/Plantage)

Dit bericht werd geplaatst in Alexander Poesjkin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Nacht (Alexander Poesjkin)

Geef een reactie

