ZIJ BREEKT WAKKER… (Johan de Boose)



ZIJ BREEKT WAKKER en spoelt aan
als iemand die verbeten op
de ramen tikt met druppels
uit het noorden en verlangen.

Zij zegt: Ik kan niets lichters
dan dit lichaam geven.

Zo licht dat het verglijdt
nog voor ik het kan nemen.

Ik zeg: Ik kan niets groters
doen dan in je ondergaan,

zoals vermoeide warmte ’s avonds

in je zinkt. Ik droomde dat
het sissen in je duren bleef
en dat ik in je leerde zwemmen.





Met dank aan Johan de Boose voor zijn toestemming!
(Bron: Geheimen van Grzimek/Meulenhoff-Manteau)

Dit bericht werd geplaatst in Johan de Boose en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op ZIJ BREEKT WAKKER… (Johan de Boose)

  1. John zegt:

    de verwondering
    Herinneren hoe mooi
    de liefde zal zijn

Geef een reactie

