Liefde (Johan Ghysels)

Vraag me niet waarom de liefde is. Vraag me
ook niet hoe zij eruit ziet. Of hoe of waar
of wanneer juist of waarom ik precies haar
voor jou voel. Niets van dat alles kunnen we

begrijpen en eigenlijk hoeven we haar
ook niet te snappen. Ik weet alleen dat ze
alles kleurt. Het verlegen opslaan van je
ogen. Het bevallig vallen van je haar.

De ronding van je oorschelp als je luistert.
De hese klankkleur van je stem die fluistert.
Je blos. Het is de liefde die ons mooi maakt.

Zij maakt ons onverklaarbaar mooi moe. Zij maakt
ons mee. Zij maakt ons meer. Zij maakt ons het meest
van al wat wij in ons hart ooit zijn geweest.

(Bron: Ik zoek een mooi woord voor jou/Lannoo)

Dit bericht werd geplaatst in Johan Ghysels en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Liefde (Johan Ghysels)

  1. John zegt:

    liefde maakt ons mooi
    voorbij het begrip is het
    meer hart dan onze

Geef een reactie

