Belijdenis (Gerrit Achterberg)

Gij wist dat ik niet anders was,
dan wat ik worden zou met u:
gij hieldt mij aan uw hart en schuw
beleedt ge in uw heerlijkheid
dat ge niet anders had verwacht:
en nu aan deze eerlijkheid
te bloeien staat uw schoon lichaam
en mijne ziel het gadeslaat
en met uw ziel tesamen raakt
iedere maal,
is het of wij van eeuwigheid
gekend zijn bij elkaar.

(Bron: Het weerlicht op de kimmen, een keuze uit de gedichten/Querido)

Dit bericht werd geplaatst in Gerrit Achterberg en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Belijdenis (Gerrit Achterberg)

  1. Ik weet nooit goed wat ik met Achterberg aan moet. Heb daar altijd een dubbel gevoel bij.

  2. John zegt:

    in het aanschijn van
    jouw ziele lichaam besef
    ik wij zijn eender

Geef een reactie

