Appels (Ankie Peypers)

Ik ben een stilleven geworden
en lig als doffe goudreinet
tussen drinkglazen en borden.

Zo wil ik heel lang liggen blijven
met herfst en vruchtvlees onder mijn huid.
En alles wat ik nog moet schrijven
adem ik langzaam in en uit.

Als het fruitmes in mij wordt gezet
ben ik misschien zo rijp dat ik van niets meer weet
dan de geuren van een goudreinet
en bruine pitten op het tafelkleed.

(Bron: October/Contact)

Dit bericht werd geplaatst in Ankie Peypers en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Appels (Ankie Peypers)

Geef een reactie

