Liefde (Christine D’haen)

De lieve letter, en de vriend daarin.
Des heilands leer ligt op zijn lip,
vertaald te zien in alfabet.
In zwarte mantel en baret
zoek ik met stift en inkt de zin.
Wit schrijfboekblad mijn strijdterrein,
hun ongestuimdheid wet mijn list.

Mijn oog droomt uw blik tegemoet,
mijn ziel uw ziel, mijn waarste goed.

(Bron: De Beker van Djamsjied/Querido)

Dit bericht werd geplaatst in Christine D'haen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Liefde (Christine D’haen)

  1. Christien d’Haen, onze dichteres met de middeleeuwse ziel…

Geef een reactie

