Overhandig mij brekend (Lucebert)

Overhandig mij brekend
Je peilloze bloem je kus

Als een dar dolzinnig drijf ik
Op het aquarel van de dorst

Van oe en a staat je ruimte
Door mijn hijgen verzadigd

Van stijgen en ademhalen
Is opgestapeld mijn lichaam
En mijn stem hij dartelt en klapwiekt
Als een donkere boom aan de bron

Hoor dan met uw handen haast dan uw hartslag
Ik ben een donkere droom in de zon
Ben de omarmde honderdman
Ben een wenk in de wolken

(Bron: Tussen de regels. Wandelen en spoorzoeken in de moderne poëzie, Paul Rodenko/Bert Bakker)

Dit bericht werd geplaatst in Lucebert en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Overhandig mij brekend (Lucebert)

  1. Ik hou wel van Lucebert zijn jazz-achtige woordspelletjes, in de glorietijd van Cobra.

Geef een reactie

