Droom (Jo Gisekin)

Ik droomde
dat ik de tel kwijt was
struikelde over
zonderlinge naaktheid
over het vel van de steen
waarop ik het hoofd
moest leggen

het hield niet op
met grasmusgroen te schieten
tussen rose tegels
handen deinden uit
in zomerlange dagen
mijn dagelijks gezicht
lag vastgespijkerd
op een winderige zon

ik droomde
dat om middernacht mijn lichaam
leeggezogen werd
gewetenloos verkaveld tot perceeltjes
van kleine duimpjes groot

mijn hart bleef steken
in de droom

het duurde lichtjaren ver
vooraleer zijn breekbare inhoud
over de paarse boomgaard
werd uitgestrooid

(Bron: Klein huisboek/Orbis en Orion Uitgevers)

Dit bericht werd geplaatst in Jo Gisekin en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Droom (Jo Gisekin)

  1. Mooi absurdistisch droomsprookje. IK hou er van.

Geef een reactie

