Mijn ziel gelijkt den blijden zomerdag… (Jacques Perk)

Mijn ziel gelijkt den blijden zomerdag
Die mij op deze lentedag doortrilt.
‘k Gevoel mij als het wuivend windje mild
En om mijn lippen speelt een lentelach.

’t Is of ik nooit de zwarte ellende zag
En in mij jubelt weelderig en wild
Een vogelkoor dat door zijn zangen stilt
De weemoed, die mij eer te kwellen plach.

Eens had ik oog en oor slechts voor het leed
En woest doorvlamde mij de droevenis
Die knagend zich in ’t lachend harte vreet.

O wonder, vriend! dat me eenmaal schreien deed,
Hetgeen thans moeder mijner blijdschap is:
jeugd, liefde, leven, vriendschap, zonde, zweet.

(Bron: Gevoelens ik heb er wel duizend/Querido)

Dit bericht werd geplaatst in Jacques Perk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

