Ik zocht nooit echt, ik wou ontdekken (Bert Deben)

Ik zocht nooit echt naar wat ik vond
er was gewoon een leven lang
een soort van vreemde samenhang
van wat moest zijn en reeds bestond

en als ik zocht, was het op plekken
waar leven meer een voelen was
geen wegenmap of geen kompas
ik zocht nooit echt, ik wou ontdekken

het lag, denk ik, al klaar voor mij
ik moest het enkel leren zien
en af en toe wat meer doorgronden

het meeste ging ook weer voorbij
ik zocht het nooit, het heeft misschien
veel eerder altijd mij gevonden.

(Bron: http://bertdeben.blogspot.be)

Dit bericht werd geplaatst in Bert Deben en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Ik zocht nooit echt, ik wou ontdekken (Bert Deben)

  1. mooi meditatief gedicht.

  2. Anne L. zegt:

    een prachtgedicht waar ik me heel erg in thuisvoel!

  3. athyvanmeerkerk zegt:

    Wat mooi op alle fronten, van taal tot ritme naar betekenis. Gewoon compleet mooi.

  4. bertdeben zegt:

    met dank voor de mooie reacties en altijd aangenaam om mezelf hier terug te vinden …

Geef een reactie

