Trinidad (Cees Nooteboom)

Dit ben ik vaak geweest:

een man op een landweg,
een man in een vliegtuig,
een man met een vrouw.

En dit ben ik vaak geweest:

een man die zich onder een steen
wil verbergen
om geen licht meer te zien.

Die twee mannen,
ze dragen mijn koffers,
ze lezen mijn kranten,
ze verdienen mijn brood.

Samen trekken we
door de lucht van de wereld
op zoek naar het onschatbare standbeeld
waar ze alle drie op staan
in de gedaante van één.

(Bron: Bitterzoet/De Arbeiderspers)

Dit bericht werd geplaatst in Cees Nooteboom en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Trinidad (Cees Nooteboom)

Geef een reactie

