Da Capo (Ramsey Nasr)

treed binnen allerzwartste
met je gezandstraalde ziel
gerangschikte tranen
treed binnen en brul als een dame

schreeuw onder een houten doek
opnieuw cadenza na cadenza
sterf in een lijf dat niet van jou is
zing tot bloedens toe
                                          ik wacht

beuk open de rode zaal
ik heb haar schoon en stil gemaakt
en smeek je
wees mijn opera
da capo
                                          kus dit lege hart



(Bron: Gevelsteen Opera Gent/Onhandig bloesemend/De Bezige Bij)

Dit bericht werd geplaatst in Ramsey Nasr en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Da Capo (Ramsey Nasr)

  1. Zou je hier de kritiek kunnen hebben: ‘ Te Pathetisch’?

    • Ingrid zegt:

      Wel Lieve, te pathetisch vind ik eigenlijk niet. Het past -naar mijn gevoel- perfect bij opera. Ik trof het gedicht dan ook aan als gevelsteen op het operagegebouw in Gent.

Geef een reactie

