Tussen Wenen en Tbilisi (Ramsey Nasr)






was ik johannes brahms ik zou
volmaakt gelukkig beide handen
kussen en op de toetsen leggen
iedere wals een offerande
iedere zegening geteld
al spelend zou ik dankzeggen

sluipschutters zie je niet zo vaak
maar — was ik nu johannes brahms
ik zou veel minder ruzie maken
met mahler zoete koek en wijn
denn alles fleisch es ist wie gras
ik zou minder haatdragend zijn

was ik vandaag johannes brahms
ik lag niet met mijn smoel op straat
twee zakken yoghurt naast mijn oren
gevoel dat uit de benen slaat
en niet voor niets was ik geboren
stom wonderkind dat aderlaat

gelijk ik u johannes brahms
klapten ook uw handen toe
terwijl er rust kwam neergedaald
gelijk ik u zoals de dood
op rustaveli avenue
die stoot en danst en ademhaalt?


(Bron: onhandig bloesemend/De Bezige Bij)

Dit bericht werd geplaatst in Ramsey Nasr en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Tussen Wenen en Tbilisi (Ramsey Nasr)

  1. Zoals het meeste van Nasr, raak!

Geef een reactie

