Buizerden (Marc Tritsmans)

buizerden








Het is niet waar en toch wil ik het zien
zoals het niet is. Deze drie langzaam
wiekend, wentelend in het eerste
lentelicht boven het bos: elegante

schikgodinnen die mij schaduwen en
sturen met hun ijl geschreeuw. Want
ja, ik lach om tekenen, geloof in god
noch gebod, maar dit zijn zonder

meer de drie die mij ooit zo laffelijk
in mijn leven achterlieten terwijl ik
hen niet missen kon. Daar, hoog
cirkelend tonen zij vandaag hun spijt.

(Bron: Poëziekrant, mei 2009/Poëziecentrum VZW)

Dit bericht werd geplaatst in Marc Tritsmans en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

