Overgang (Ed Hoornik)

Slaapkamerstilte, iedre morgen weer;
dag, die begint en niet is te ontwijken;
kleeren, waarin mijn leven ligt te slijten;
lichaam, dat oud wordt, iedere hartslag meer;
gespiegeld hoofd, dat kijkt als ik mij scheer;
kamer daarachter die ook mee gaat kijken;
koude die ik dan langs mijn rug voel strijken;
wereld, waarin ik langzaam wederkeer:

gewone dingen uit mijn daagsche doen:
huissleutel, zakmes, vulpen, paperassen,
die ik als een klein kind met name noem;
poeders voor als de pijn mij zou verrassen,
verzen van Achterberg en J.C. Bloem,
die als twee armen aan mijn lichaam passen.

(Bron: Het menselijk bestaan/Daamen)

Dit bericht werd geplaatst in Ed Hoornik en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

