I want to talk about you (Rogi Wieg)

God, geef mij nog een laatste
gedicht. In Uw metaforen beveel
ik mijn lichaam en geest.

Laat mijn dood een bloemlezing
zijn van iemand en iets. God,
maak van mijn pijn een bloementrompet
en maak van mij een vuurzee van water.

Zo zal ik niet sterven, maar ga ik
alleen een beetje dood. In mijn
ruggenmerg strooit U confetti
en daaruit zullen vleugels groeien.

Zo zal ik gezelschap voor U zijn
en U vliegensvlug voorlezen uit
oude boeken. Mijn God, ik zal
U niet verlaten.

[Amsterdam, 16 mei 2015]

(Bron: Extaze.nl)

Dit bericht werd geplaatst in Rogi Wieg en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op I want to talk about you (Rogi Wieg)

    • Ingrid zegt:

      Niet enkel in zijn naderende dood, maar ook in zijn geloof. Eerder zei Rogi ooit dat hij niet geloofde in God, maar dat hij hoopte dat God wel in hèm geloofde. Dit gedicht is duidelijk geïnspireerd door de laatste woorden van Jezus toen hij gekruisigd werd.

Geef een reactie

