Ets (Gerrit Achterberg)

De bomen waren tot een staalgravure
gebeten tijdens mijn afwezigheid.
Toen ik terugkwam stonden zij de tijd
tegen te houden en verscherpt te duren,

In droge naald gezet voor de azuren
avond, aftekenend hun takken wijd.
Daaronder lag het huis in veiligheid
en kon ik doorgaan met dezelfde uren

aan u besteed; zij bleven uitgespaard.
Ik had alleen de plaat binnen te treden;
de voordeur achter mij op slot te deon.

De kamers hielden u bijeenvergaard.
Er hing een geur lavendel, onversneden.
Een grijze braam besloeg de ruit als toen.

(Bron: Het weerlicht op de kimmen/Em. Querido’s Uitgeverij)

Dit bericht werd geplaatst in Gerrit Achterberg en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

