Ik wil naar mijn ontroering varen (Bert Deben)

Ik wil naar mijn ontroering varen
een schip gevuld met tederheid
de wroeging en het dolen kwijt
en wijs geworden met de jaren

zo wil ik naar de einder staren
waardoor ik dan de drang vermijd
naar passie en gelegenheid
ik wend mijn steven tot bedaren

en zeil mijn schip de kaap voorbij
mijn jacht, mijn tocht door idealen
door zeeën van verleden tijd
doorheen gedichten en verhalen

na stormen en veel averij
verlang ik naar geborgenheid.

(Bron: bertdeben.blogspot.be)

Dit bericht werd geplaatst in Bert Deben en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Ik wil naar mijn ontroering varen (Bert Deben)

Geef een reactie

