Een vage hoop misschien (Stijn Vranken)

Als door een droom die zich
van schedelkant heeft vergist
drijf ik mijn lichaam door de mist.

Ik probeer de dingen te tellen
maar dat lukt me niet, het licht
verdampt, de dingen zijn

de dingen niet meer, zelfs de tijd
valt uit elkaar. Alles voelt alsof
niets ons nog wacht.

Wie?

Ik probeer mezelf te tellen, maar
dat lukt me niet, alles is één, ondeelbaar,
een vage hoop misschien

toch nog ergens heen te gaan.

(Bron: Maak plaats van mij/De Bezige Bij)

Dit bericht werd geplaatst in Stijn Vranken en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

