een stem spreekt tegen me… (Lieke Marsman)

een stem spreekt tegen me en ik moet bepalen
of het een engel is
maar hoe kan ik tot zoiets in staat zijn?

wie angst heeft wil over angst lezen
in een net ontdooide wereld
een knoop van haar lange jas opendoen

en dan

in een nieuw land een winkel beginnen
daar ‘s ochtends de luiken openen
zien dat het lente is

op een manier
dat je je opeens afvraagt
wat het is dat je binnenlaat

(Bron: De eerste letter/Van Oorschot)

Dit bericht werd geplaatst in Lieke Marsman en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op een stem spreekt tegen me… (Lieke Marsman)

  1. Anne Kooy zegt:

    Mooi Ingrid!

Geef een reactie

