Ik zet koffie (Dick van Welzen)

Schoonheid is nooit eenvoudig
maar klein gebrek geen bezwaar.

Ik zet koffie voor het onbegonnen werk
elke zonde is zichzelf immers genadig.

Onrustbarend de kracht van de mens
om stuk te maken wat we liefhebben.

Doof de hel in mijn hoofd, het koortsig vuur
dat zelfs ijzer vloeien laat.

Want niets gaat verloren maar is onzichtbaar
zoals de sterren overdag.

(Bron: Ik zal je dromen/bravenewbooks)

Dit bericht werd geplaatst in Dick van Welzen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Ik zet koffie (Dick van Welzen)

  1. Uvi zegt:

    Goedemorgen,

    ik heb je vastgeprikt
    aan de balk van ‘vergeet-me-niet’
    zodat ik je kan vinden
    zonder te zoeken…

    een verzameling vlinders
    van schoonheid.

Geef een reactie

