BLAUW DRUIFJE (Hannie Rouweler)

Deze morgen kwam een blauw druifje
aangelopen in mijn tuin. Hij bleef staan
tussen tegels van het terras en bladerenstruik,
een zwerfkat die zijn thuis vindt.

Ik ben een gelukkig mens.
Ik vraag om niets en het komt vanzelf.
Dingen gebeuren als buiten mij om:
‘goede morgen, lief’, sprak de bloem.

(Bron: Blauw Druifje/Demer Uitgeverij)

Dit bericht werd geplaatst in Hannie Rouweler en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op BLAUW DRUIFJE (Hannie Rouweler)

  1. Uvi zegt:

    Mijn tuin is ongemanierd en onbeschaamd.
    Tussen de tulpen en de struiken,
    bloeien de druivelaartjes blauw.

    Als meisjes die hinkelen
    tussen onbestaande perkjes.
    Van hen hou ik het meest.

    En van die ene wilde roos
    die met allure
    op de herfst wacht.

    Alsof ze Proust las. En Godot imiteerde.

Geef een reactie

