IX (Edward B. Koster)

                                        Voor J. Reddingius.

            Ik kan uren
            Zitten turen
Naar het wiss’lend zil’vren spel
            Van de stippen
            Die er glippen
Over ’t water bij de wel.

            Ik kan uren
            Zitten turen
Naar ’t krioelen door ’t mos
            Van de diertjes
            En de miertjes
In het boom-gekroonde bosch.

            Ik kan uren
            Zitten turen
Naar het grillig twijggewoel,
            Dat zich spiegelt
            En zich wiegelt
In een zonnig-eff’ne poel.

            Ik kan uren
            Zitten turen
Naar der wolken hoogen drom,
            Statig zeilend
            Of verwijlend
Aan den hellen hemeldom.

            Ik kan uren
            Zitten turen
Naar de vochte maneschim,
            Mat vergloeiend,
            Zacht vervloeiend,
Dalend, dalend naar de kim.

(Bron: Gedichten, uitgegeven door de maatschappij voor goede en goedkoope lectuur, Amsterdam -in pdf)

Dit bericht werd geplaatst in Edward Koster en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

