Ik wou… (Herman Gorter)

Ik wou je kwam heel dicht
staan in mijn kamerlicht,
en je stak je hand zoo zacht
door den zomernacht.

En ik voelde je arm
om mijn lichaam warm,
en je wangen rond
ging stil mijn ademmond.

O ik zocht je gezicht
zoo, mijn oogen dicht,
en je lippen – en je zei:
ik wou jijwasmij.

(Een van de sensivistische verzen die Herman Gorter wegliet uit zijn bundel De School der poëzie. Opgenomen in: Mimicry (pastiches), Paul Claes/Uitgeverij Kritak)

Dit bericht werd geplaatst in Herman Gorter en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Ik wou… (Herman Gorter)

  1. Zo simpel, en dus zo mooi!

Geef een reactie

