Lief mij weinig… Elisabeth Zernike

‘Lief mij weinig, maar lief mij lang.’
‘k Zie het blinken van uw ogen;
Gij, die dikwijls zijt bevlogen
Door een sterken minnedrang,
Glimlacht om dien ouden zang,
Zo behoedzaam ingetogen:
‘Lief mij weinig, maar lief mij lang.’

Meent ge dat ik meer verlang
Dan de wijsheid wil gedogen?
Ook háár adem houdt bewogen
En ik eer haar zachten dwang —
‘Lief mij weinig, maar lief mij lang.’

(Bron: Kleine drieklank/Querido 1956)

Dit bericht werd geplaatst in Elisabeth Zernike en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Lief mij weinig… Elisabeth Zernike

Geef een reactie

