Telkens moet ik van je houden (Hans Faverey)

Telkens moet ik van je houden,
omdat je het zo werkelijk mij
vreemde bent; even vreemd haast

als mij mijn kern, die is
een wiekslag die aanhoudt nog,
lang nadat de herinnering

aan mijn naam is vervluchtigd.
Soms, zodra ik mij indachtig word
en het begint te suizen in ons huis
en ik in de verleiding kom om je naam

te willen roepen, hervind ik je in mijn
hoofd, alsof ik niet vandaar uitging
om je te strelen, je zo te strelen.

(Bron: Verzamelde gedichten/De Bezige Bij)

Dit bericht werd geplaatst in Hans Faverey en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Telkens moet ik van je houden (Hans Faverey)

  1. liviavandermeulenskynetbe zegt:

    Zo mooi! Misschien wil je het op FB zetten?

Geef een reactie

