Half september (Bert Deben)

De dagen van jagen en veranderen
zijn stap voor stap voorbijgegaan
zo aangedaan ben ik en aangerijpt
en tanend als de maand september

dat vruchten van de bomen slaan
en herfst de eerste kleur bekent
waar zomer zich heeft afgewend
en straks naar oud verleden geurt

en al wat ik heb afgekeurd
zal levend zijn en waar gebeurd
en soms geschikt tot in der minne

zo kan ik in een nieuw seizoen
mijn fouten minder overdoen
en bovenal, opnieuw ontginnen.

(bron: vkblog.nl)

Dit bericht werd geplaatst in Bert Deben en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Half september (Bert Deben)

  1. Hallo Bert, op je blog bij Blogger las ik over je komende optreden op 6 november. Graag had ik daarop gereageerd, ware het niet dat ik sinds enige tijd op een aantal blogs (o.a. Blogger) geen bericht kan achterlaten. Daarom zet ik mijn reactie graag hier neer en hoop at je dat niet vervelend vindt.
    Groet van Ingrid.

    Hee, Bert, een geheel eigen programma begrijp ik. Met viool en dan in zo’n mooie locatie. Je kunt vast niet wachten tot het zover is.
    Ongetwijfeld iets heel anders dan mijn optreden in het ‘Schrijverscafé Oosterhout’, op dezelfde dag. Wij gaven onszelf (zeven auteurs) de opdracht een kort verhaal te schrijven onder de titel: “De lach van de orchideeënkweker” waarbij ik me nu ineens afvraag hoe die zou klinken in een gedicht.

    Veel succes en vooral veel genoegen.

    Groet van Ingrid

Plaats een reactie